Mommy with her baby

Mommy with her baby

marți, 2 decembrie 2014

Amintiri din copilaria LEGO

Astăzi am căzut în borcanul cu amintiri. E un borcan care de mult mă ademenise de când cu sărbătorile de iarnă și mormanele de jucării din Carrefour. Dar astăzi, când deasupra ecranului laptopului meu clipocesc câteva luminițe din perdeaua de lumini atârnată de tavan, am căzut cu totul în acest borcan.

Și așa mi-am amintit de LEGO. Lego system, cum se numea pe vremea în care eram un țânc de fetiță care învăța să se joace cu lumea. În vremurile imediat după revoluție nu se găsea la noi minunăția numită Lego system. Dar cum eram răsfățata familiei, unchii mei de peste țări, dar fără mări, mi-au adus primul meu Lego system.

Aveam 4 ani pe atunci și îmi amintesc cum stăteam ore în șir să construiesc machetuța, apoi să o demontez și să o construiesc din nou. Eram de-a dreptul fașcinată. Apoi la 5 ani am călătorit peste hotare cu ai mei și cunoscând pasiunea mea pentru Lego, mi-au mai cumpărat unul. Ulterior, unchii mi-au adus și al treilea set.

Trei seturi... Fașcinante, gustoase, nostalgice și..de negăsit! Pe vremea aia făceam cam tot ce fac și acum, adică trăiam clipa și cam atât. Deci m-am bucurat nespus de ele și bineînțeles că nu m-a dus pe mine gândul că vreo două decenii mai târziu o să vreau să mă joc din nou cu ele. Așa că nu am băgat de seamă că piesele mele mici de Lego au trecut prin diverse mâini din generații mai tinere devenind tot mai mici și mai mici și ascunse într-o lume Lego invizibilă.

M-am trezit cu dorul de ele...Îmi amintesc fiecare piesă minusculă și foarte importantă din fiecare set. Iar memoria mea de elefant (doar de această dată) m-a ajutat să Google-esc potrivit și LE-AM GĂSIT! Virtual evident, cu nume și tot ce trebuie.

Așadar, vă prezint colecția mea (pierdută) de Lego System în ordine cronologică:

1. Lego System Paradisa Sidewalk cafe



Deși ar trebui conform numelui să fie un Starbucks mic, de fapt la această terasă minunată se servea înghețată delicioasă. Îmi plăcea la nebunie să o conduc pe bicicleta roșie pe cocheta domnișoară spre culmile bucuriei culinare și să o servesc cu o cupă de înghețată roz, de căpșuni.



Iar apoi să îi dau bineînțeles și o cană cu cafea, să nu uite de ce a venit.


Îmi amintesc perfect acele plăcuțe cu înghețată și toate accesoriile mici cât o unghie de copil. A fost primul meu set și evident că sunt atașată cel mai mult de el dintre toate.

Dar nici cu numărul doi nu mă plâng, acesta fiind...


2. Lego System Paradisa Playground


Minunatul parc de distracții la care orice copil ar fi visat. Adoram să plimb micuții oameni Lego de la tobogan, la balansoar și la cutiuța cu nisip. Evident că pentru anii 1995 în România, acea lădiță cu nisip eram cumva din seriile științifico-fantastice și nu mă ducea cu gândul decât la grămada cu nisip din curte. Însă în România de azi, înțeleg că copii vesticilor deja se jucau în groapa de nisip din parcurile cu tobogane.
Tânara mămică cu cărucior îmi plăcea maxim, însă nu prea îi vedeam rolul în poveste, așa că o plimbam mai degrabă pe la toneta cu înghețată.

3. Lego System Rocky Reef


Ei bine, vine și cel din urmă set, care sincer mi-a părut inițial mai potrivit pentru un băiat. Însă după ce l-am descoperit, m-am bucurat foarte tare de el. Bărcuța roșie, cufărul cu bani de aur, papagalul, harta și scheletul erau elementele mele de suflet.


Foarte mișto era și plăcuța aceea deplasabilă care dezvăluia un locșor numai bun de ascuns comoara.


Acestea au fost seturile mele minunate de Lego System. Care sunt date începând de azi în urmărire generală ( mamă, ia aminte!). Ofer ca și recompensă bucurie de copil! Și de copil de copil, peste câtiva ani, sunt sigură!

Iar tati, cred că știi ce cadou îmi doresc de Crăciun, nu?

P.S. Această poftă nebună mi-a venit după ce am văzut un anunț cum că la Muzeul Civilizației Urbane din Brașov va fi de azi până pe 7 decembrie expoziție de Lego, unde VREAU și unde sigur VOI MERGE! http://www.brasovultau.ro/articol/stiri/expozitie-a-fanilor-lego-la-muzeul-civilizatiei-urbane.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu