Mommy with her baby

Mommy with her baby

sâmbătă, 29 noiembrie 2014

Lasă-mi iarnă fulgii fulgi!

 Ferestrele noastre Velux au înghețat. Zici că s-a pus o sticlă peste sticlă. Ploaia asta înghețată m-a enervat cumplit astăzi. Deși termometrele arătau grade cu minus, ploaia s-a încăpățânat să fie ploaie, nu să devina ninsoare, cum ar fi fost normal. La noi în curte s-a creat un adevărat patinoar. Nu suficient încat sa ma bucure și pe mine puțin, să îmi dea speranța că această iarnă va fi diferită de cea trecută și că vom avea un mult așteptat Crăciun Alb.

Și stau eu cu frustrarea mea, că de ce nu ninge și plouă și Google-esc un pic să văd ce fenomen straniu o mai fi și ăsta. Am aflat că această cădere de ploaie care transformă curtea noastră în ghețuș poartă numele de ploaie înghețată sau " freezing rain". Mda, se pare că există și asa ceva. Lucru care se întamplă atunci când fulgii de nea străbat o masă de aer cald în drumul lor și se topesc total sau parțial, iar la contact cu suprafețele foarte reci îngheață. Și uite așa se face că te gândești de două ori înainte să îți iei cizme în picioare sau patinele ălea frumoase maro cu blaniță albă care așteaptă cuminți în dulap.

Și a venit seara, sau mai exact noaptea și uite că picăturile ălea urâte înghețate se transformă în fulgi mari înghețați și ei... Din nou, prietenul Google! Însă de data asta nici el săracul nu mai știe ce să îmi răspundă. Așa că stăm și privim spre fulgii mari de gheață care au făcut totuși să arate totul mai a iarnă asa, cu strat alb depus peste tot. Iar spectacolul se privește de pe geamul de la dormitor unde un pui mic doarme neîntors... pentru că Veluxurile se pare că vor rămâne înghețate ceva vreme de acum înainte....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu